atlas-roslin.pl

jak radzić sobie z nieporozumieniami i sporami w obrębie Roślinnego Bazaru

Roślinny Bazar stara się zapewnić bezpieczne i kulturalne miejsce dla wymiany roślin i nasion. Nie jest stroną pomiędzy sprzedającym/oferującym a klientem/odbiorcą - jednak stara się zapewnić możliwie bezpieczną "tablicę ogłoszeń".

Aby minimalizować ryzyko konfliktu lub nieuczciwości należy stosować się do następujących zaleceń:

  1. W razie nieporozumienia/konfliktu pamiętać, że zwykle nikomu nie zależy na konflikcie, czy nieprzyjemnej sytuacji (wyjątki patrz punkt kolejny) i należy zakładać dobrą wolę obu stron. Sprzedawcy zależy na dobrej opinii, która wynika z satysfakcji klienta. Klientowi zależy na otrzymaniu wybranego dobra. Obu stronom powinno być miło. Jeśli coś zgrzyta - należy się spokojnie dogadać - zwykle się to udaje.
  2. Zdarzają się wyjątkowe sytuacje, gdy przyczyna konfliktu leży w problemach, nazwijmy to natury emocjonalnej, chwilowych czy trwałych, którejś ze stron. To rzadkie przypadki, na forum grzyby.pl które prowadzę od wielu lat, zdarza się taki raz na 1-2 lata. Takich pacjentów administrator skutecznie zniechęca do uczestnictwa w tej platformie. Bo ma być miło i kulturalnie.
  3. Swoje żale, których nie można załatwić pomiędzy sobą, można zgłaszać administratorowi. Czasem coś na to poradzi.
  4. Kwestia oceny wiarygodności drugiej strony. Roślinny Bazar nie prowadzi systemu komentarzy/ocen sprzedających i kupujących. Ma taki swoje zalety ale i poważne wady. Oceny nie zawsze są rzetelne, trudno to zweryfikować. A bywa, że rodzą nadmierne emocje.
  5. Jak ocenić wiarygodność drugiej strony: Sprawdzić profil osoby. Jest tam informacja od kiedy dana osoba funkcjonuje w Roślinnym Bazarze i/lub w atlas-roslin.pl: dłuższy koreluje się z większą wiarygodnością, mniejszym ryzykiem, bo były okazje by się sprawdzić w roli oferującego lub korzystającego z oferty. Jeśli osoba sprzedaje warto zapoznać się z pełną jej ofertą. Być może udziela się czasem na bazarowym forum - licznik postów jest też w profilu. Przez podane dane kontaktowe można się dopytać kontrahenta o wszystko przed transakcją.
  6. Admin rozważa, po dojrzeniu formuły Roślinnego Bazaru, przydzielanie statusu w rodzaju Długoletni Aktywny Bazarowicz albo podobnie :)
  7. Ryzyko zawsze jakieś jest. Należy działać rozsądnie i nie popadać w paranoję.
ta strona być może używa ciasteczek (cookies), korzystając z niej akceptujesz ich użycie — więcej informacji